آموزش کافی شاپ

آموزش کافی شاپ و راه کارهای کاربردی برای ارائه بهترین خدمات

آموزش کافی شاپ

آموزش کافی شاپ و راه کارهای کاربردی برای ارائه بهترین خدمات

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع مختلف بارتندری

سبک های بارتندری:

همه بارها برابر نیستند. و بنابراین ، همه مشاغل متقاضی باراندازی یکسان نیستند. مجموعه مهارت های متفاوتی وجود دارد که بهتر از بقیه در بعضی از مراکز خرید مناسب است. متصدی بار که سریع و کارآمد است ، ممکن است بهتر عمل کند و از کار در مکان هایی با حجم زیاد که کوکتل ها را به عنوان یک علم می داند ، لذت ببرد.

 

بارفروشی با حجم بالا

 

این کار به سرعت و کارایی نیاز دارد، با هدف بیرون کشیدن سریع و زیاد نوشیدنی ها برای جلب رضایت جمعیت زیادی در کلوپ های شبانه که اغلب مکانهایی با حجم زیاد هستند. در یک کلوپ شبانه ، مراجعه کنندگان نوشیدنی ،نوشیدنی های مخلوط سفارش می دهند. انواع نوشیدنی هایی که به راحتی تهیه می شوند اما باید سریع و کارآمد ساخته شوند.

مهارت های مورد نیاز: سازمان و مدیریت زمان ، آرام

 

میکسولوژی

 

در دیگر طیف متصدی بار متقاضیان باشگاه ، میکسولوژیست ها را پیدا خواهید کرد. در حالی که این اصطلاح برای چند سال مورد پسند بود ، این یک اصلاح کنایه آمیز برای متصدیان بار است که تمرکز آنها بر ایجاد کوکتل های دست ساز است. یک میکسولوژیست فقط کوکتل های کلاسیک را مخلوط نمی کند ، بلکه به دنبال ایجاد معجوناتی غریب است که مرزهای آنچه بیشتر مهمانان بار قبلا دیده اند را برطرف می کند. میکسولوژیست برای درک واقعی مواد و خلاقیت موجودی نوشیدنی های جدید به تحقیقات و مطالعه زیادی نیاز دارد.

مهارت های مورد نیاز: دانش نوشیدنی ، خدمات مشتری ، آرام

 

بارفروشی رستوران

 

بار فروشی در رستوران نیاز به مهارت خاصی دارد که شبیه مهارت سرو باشد.

یک متصدی خدمات وظیفه مراقبت از مهمانانی را که در بار نشسته اند بر عهده خواهد داشت. این ممکن است شامل توصیه مواد غذایی ، گرفتن سفارش ، برقراری ارتباط با آشپزخانه و تهیه تنظیمات غذایی مانند بشقاب و ظروف نقره باشد. شما به دانش منوی غذا احتیاج دارید و بسته به مکانی که در آن کار می کنید ، مسئولیت سرویس شراب و نوشیدنی ها و توصیه های جفت شدن با غذا را به عهده خواهید داشت.

مهارت های مورد نیاز: دانش نوشیدنی ، خدمات مشتری ، سازماندهی و مدیریت زمان ، ارتباطات ، آرام

 

 

یک متصدی بار مسئول ساخت نوشیدنی هایی است که سرورها برای میهمانان خود در میز سفارش می دهند. این بدان معنی است که آنها به مهارت های ارتباطی خوب با همکارانشان و همچنین سرعت و کارایی برای سفارشات نوشیدنی برای یک رستوران کامل احتیاج دارند.

مهارت های مورد نیاز: دانش نوشیدنی ، خدمات مشتری ، سازماندهی و مدیریت زمان ، ارتباطات ، آرام

 

 

محله متقابل

 

کافه های کوچک محله جمعیت محلی را پر می کنند که پر از قاعده منظم است. متصدی بار خوب در بار محله بودن مانند همسایه خوب بودن است. شما باید مشتریان خود را بشناسید ، بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و اعتماد آنها را جلب کنید.

یک متصدی بار خوب در محله باید شخصیت نواری را که در آن کار می کنند منعکس کند و نیاز به فشار مناسب دوستانه دارد که بیشتر به عنوان یک دوست با ادب اجرا شود.

مهارت های مورد نیاز: خدمات مشتری ، ارتباطات ، آرام

 

 

متخصص بارمن

 

این یک متصدی بار است که در یک بار یا رستوران کار می کند که تمرکز خاصی دارد. آنها باید در زمینه کالاهایی که می فروشند به عنوان یک متخصص در نظر گرفته شوند و درک و قدردانی عمیقی از نوشیدنی هایی که ارائه می دهند را نشان دهند.

این متصدیان بار به عنوان راهنمایی برای مشتریان خود عمل می کنند ، به آنها کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشند.

مهارت های مورد نیاز: دانش نوشیدنی ، خدمات مشتری ، ارتباطات

 

  • سرو احمدی
  • ۰
  • ۰

بارتندری

بارتندری

بارتندری می تواند یک کار سرگرم کننده باشد که درآمد خوبی کسب می کند. اما این همچنین یک تلاش جدی است که متخصصانی را به خود جلب می کند که می دانند بارتندری می تواند یک حرفه جدی و تحقق پذیر باشد. نه فقط یک کار تابستانی یا وسیله ای برای درآمد پس از تحصیل.

یک متصدی بار خوب دارای مجموعه مهارت های بنیادی است - دانش نوشیدن ، تماس نرم با خدمات مشتری ، مدیریت زمان ، آرامش در برابر استرس - که مشاغل آنها را پیش می برد.

برای کسانی که به دنبال یادگیری اصول Bartending  هستند ، این کار با یادگیری مجموعه مهارت های پایه متصدیان بار شروع می شود.

 

دانش نوشیدنی ها:

مطمئناً متصدیان بار باید با محصولی که با آن کار می کنند آشنا باشند. یادگیری در مورد انواع آب میوه ها  و کوکتل ها ضروری است. از بارمن معمولاً توصیه هایی خواسته می شود ، برای ایجاد کوکتل در پرواز ، یا پیشنهاد جفت شدن غذا با آبمیوه ، مورد نیاز است.

دانستن نوشیدنی ها مهم است و منابع بی شماری وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید. از کتابهای کوکتل گرفته تا راهنماهای نوشیدنی ها ، کلاسها و سمینارها و آموزشهایی که سرگرم کننده ترین است: با چشیدن نوشیدنی ، منابع بی شماری برای یافتن بصورت آنلاین یا حضوری وجود دارد.

 

خدمات مشتری

 مهمترین مهارت خدمات مشتری برای متصدیان ، صرفاً اطمینان از این است که مهمانان آنها بهترین تجربه ممکن را در آنجا دارند .

 

در اینجا برخی از مهارت های خدمات به مشتری برای کمک به شما در شرایط روزمره آورده شده است:

 

-سوالات خود را بپرسید: در مورد نوشیدنی ها از مهمانان خود استقبال کنید . اگر از شما یک پیشنهاد خواسته شده است ، پاسخ اولیه شما باید سوالی باشد که می فهمد آنها واقعاً با یک سفارش نوشیدنی چه می خواهند.

 

-صبور باشید: صبر برای بارتندران یک فضیلت است. داشتن صبر و شکیبایی با مشتریان و همکارانتان استرس را کاهش می دهد. این امر خصوصاً در مورد متصدیان بار تحصیل کرده که اطلاعات زیادی در مورد صنعت خود دارند و باید تخصص خود را به مشتریانی ترجمه کنند که نمی توانند آنقدر آگاهانه درباره نوشیدنی صحبت کنند ، است.

 

-توجه داشته باشید: این مهارت بسیار خوبی برای متصدی بارهای جوان یا تازه کار است. آنچه را که ممکن است در خرد کردن و میکسولوژی کم داشته باشید ، همیشه می تواند با خدمات دقیق که به مهمانان احساس خاصی می دهد ، جبران کند.

 

-سازمان و مدیریت زمان

این دو مهارت دست به دست هم می دهند. کار در یک بار شلوغ نیاز به سازماندهی دقیق و ایجاد عاداتی دارد که باعث صرفه جویی در وقت می شود و به شما امکان می دهد تمام وظایف مورد نیاز یک متصدی بار را انجام دهید.

مراحل ساده ای مانند قرار دادن بطری در محل مناسب پس از اتمام استفاده از آن ، یا مرتب نگه داشتن سرویس مانع از اتلاف وقت خود و همکارانتان می شوید.

 

-ارتباطات

یکی از مهمترین مهارتهای بین فردی که هر کارگری به آن احتیاج دارد ، خصوصاً متصدی بار در یک محل کار آشفته ، ارتباط قوی است. توانایی برقراری ارتباط نیازهای خود با همکاران ، درک نیازهای مشتری و انجام خدمات خوب به مشتری برای تبدیل شدن به یک متصدی بار خوب بسیار مهم است.

 

-آرامش

کافه ها می توانند یک محیط کاری شلوغ باشند. فضاهای تنگ ، موسیقی بلند ، مشتریانی مست که بی ادب یا بی تاب هستند. این عوامل همه می توانند منجر به تحت فشار قرار گرفتن فشارهای روحی و فشار در پشت بار شوند. آرامش داشتن در بارتندری و به واسطه آن ایجاد محیطی آرام بسیار مهم است.

در این مبحث با بارتندری و مهارت های لازم آن آشنا شدیم . تا اینجا میدانیم که یک بارتندر باید مهارت های مخصوص به کار خود را آموزش ببیند پس قبل از شروع به کار با شرکت در دوره های موجود اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

در مطالب بعدی با انواع بارتندری آشنا خواهیم شد.

منبع:

https://www.getbackbar.com/bartender-training-guide

  • سرو احمدی
  • ۰
  • ۰

اگر قصد افتتاح یک کافی شاپ را دارید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که  نوع مغازه ای را که می خواهید ایجاد کنید ، انتخاب کنید: از کافه کلاسیک گرفته تا کافی شاپ ویژه و ...

هنگامی که محل را پیدا کردیم ، باید در مورد تجزیه و تحلیل مالی ، هزینه غذا ، حتی زمان استراحت و سپس برنامه کسب و کار تصمیم گیری کنیم. پس از طی این مراحل ، ما همه داده ها را برای هدف و محصولات مناسب خواهیم داشت.

بعد از آن باید دوره آموزشی مربوط به همان شاخه را بگذرانید.

امروزه آموزشگاه های زیادی در سطح شهر و کشور هستند که این دوره ها را با زمان بندی های مختلف برگذار میکنند.

در کشور های دیگر نیز به همین ترتیب است.

به عنوان مثال:آکادمی اسپرسو در فلورانس ادعا دارد دوره های آموزش کافی شاپ آن ازصبح شروع می شود و بعد از ظهر به پایان می رسد. با یک استراحت کوتاه ناهار و در طول آموزش ، مراحل دیگر دوره راه اندازی کافی شاپ را بررسی خواهد کرد: ساخت یک منو ، طرح بندی فضا، تجهیزات ، دستگاه های اسپرسو و سایر ابزارهاو سپس مدیریت محصولات ، کارمندان و مشتریان در اولین روزها و ... همچنین همه موارد اجتناب از اشتباهات خطرناک و یادگیری از بهترین (و بدترین) موارد تاریخ کافی شاپ.

در ایران نیز هر آموزشگاهی روند و سرفصل خاص خودش را دارد که با توجه به شاخه انتخابی شما همان دوره را انتخاب و آموزش میبینید و مدرک مربوط به همان دوره را کسب میکنید.
کافه ژینو نیز ادعا دارد که در آکادمی خود
آموزش ۰ تا ۱۰۰ باریستا و بارتندری (کافی شاپ) در محیط کافه به صورت کاملا عملی زیر نطر اساتید دارای مدرک بین المللی با سابقه آموزش بیش از ۹۰۰ هنرجو موفق را دارد.

 

در آخر این شما هستید که انتخاب میکنید برای هر دوره چه آموزشگاه و چه اساتیدی را انتخاب کنید و این در نحوه کار شما تاثیر بسزایی دارد.

  • سرو احمدی